“N-VA Aarschot roept burgemeester tot de orde in Bekaf-dossier.”

Op 24 januari 2017

Afgelopen gemeenteraad (23/01) werd burgemeester André Peeters gevraagd naar de stand van zaken in het verkavelingsdossier Bekaf. Met verbijstering nam N-VA Aarschot akte van het antwoord van de burgervader.

Het verkavelingsdossier Bekaf wordt al een tijd nauwgezet opgevolgd door N-VA Aarschot. In het laatste huis-aan-huis-blad werd, naast de bezorgdheid dat opnieuw in overstromingsgebied werd gebouwd op verschillende vormfouten gewezen. Toen N-VA fractieleider Kevin Garcia afgelopen gemeenteraad naar een stand van zaken polste vond de burgemeester het nodig de oppositie uit te schelden en te vergelijken met de stijl van Trump.

Fractieleider Kevin Garcia: “Onze kritiek op dit dossier is tot stand gekomen na omstandige externe juridische expertise. Dergelijke opmerkingen zijn een burgemeester onwaardig.”

De uithaal van de burgemeester is des te opvallend gezien het stadsbestuur de regels met betrekking tot openbaarheid van bestuur zelf niet weet te respecteren. Vertegenwoordigers van het wijkcomité Bekaf kregen geen inzage in het dossier binnen de decretaal voorop gestelde termijnen. Ondertussen werd dit aanhangig gemaakt bij de bevoegde Vlaamse diensten.

Daarnaast haalde burgemeester Peeters uit naar vertegenwoordigers van het wijkcomité gezien zij actief zijn in de lokale N-VA afdeling.

Voorzitter Bob D’hoedt reageert verbolgen: “Het signaal dat de burgemeester wil geven is duidelijk. ‘Wakkere burger: ga terug slapen en moei u niet, zeker wanneer je de verkeerde partijkleur bezit’. Is dit de boodschap die de lokale CD&V-afdeling wil geven aan het Moedige Midden dat zich verenigt?”