Aarschot springt op de kar van Greeters

Op 20 februari 2020

Net zoals onder meer Hoegaarden, Charleroi, Luik en Brussel en tal van andere steden over de hele wereld is nu ook de stad Aarschot lid van de international greeter association. Deze associatie verenigt ‘greeters’ over de hele wereld. De stad gaat nu op zoek naar Aarschottenaren die een ‘greeter’ willen worden.

Wat is een greeter?
"Een greeter is een vrijwillige gids die bezoekers mee op sleeptouw neemt doorheen de eigen stad. Tijdens een 2 tot 3 uur durende wandeling toont hij zijn favoriete adresjes en deelt hij zijn enthousiasme en kennis over de stad. Een greeter is dus geen professionele gids, maar een local die je in een ontspannen sfeer en helemaal gratis zijn stad laat zien. Zo ontdekken de bezoekers een stad achter de schermen.", vertelt Schepen van Toerisme Annick Geyskens

Greeter, iets voor jou?
De stad zoekt enthousiaste vrijwilligers die af en toe kleine groepen (maximum 6 personen) willen rondleiden in Aarschot en haar deelgemeenten. Wil jij je enthousiasme over je thuisstad graag delen met bezoekers? Meld je dan aan via toerisme [at] aarschot.be.

Hieronder kan je de reportage van ROBtv terugvinden: