Stad Aarschot hervat betalend parkeren en controles op reglementair parkeren vanaf 1 juni

Op 14 mei 2020

Sinds 18 maart schortte het stadsbestuur het betalend parkeren op naar aanleiding van de coronacrisis. De parkeerbeheerder voert momenteel ook geen controles van geparkeerde voertuigen uit. Nu de coronamaatregelen beetje bij beetje afgebouwd kunnen worden, heeft het stadsbestuur beslist om het betalend parkeren en de controles vanaf 1 juni te hervatten. Om de parkeerders tegemoet te komen, zet de parkeerbeheerder de controles op het betalend parkeren en parkeren in de blauwe zone vanaf 1 juni tot en met 31 augustus een uurtje vroeger stop, namelijk om 18 uur.

Schepen van Mobiliteit Annick Geyskens: “Nu de winkels weer open zijn, de scholen gefaseerd heropstarten en we de komende weken stilaan wat meer uit ons kot kunnen komen, zullen we ook weer meer gebruikmaken van de parkeermogelijkheden. Opdat dit veilig en vlot kan verlopen, is het belangrijk dat we ‘reglementair parkeren’ weer gaan handhaven.”

“Daarom hebben we - in overleg met parkeerbeheerder Streeteo - beslist om het betalend parkeren in onze stad vanaf 1 juni te hervatten. Vanaf 1 juni zal Streeteo dus ook weer controles uitvoeren op het betalend parkeren en het reglementair parkeren in de blauwe zone. De parkeerautomaten zullen meermaals per dag ontsmet worden.”

Geste voor parkeerders

“Graag willen we de parkeerders in deze onzekere tijden tegemoetkomen en een extra uurtje gratis parkeren gunnen”, zegt Schepen van Mobiliteit Annick Geyskens. “Van 1 juni tot en met 31 augustus beëindigt Streeteo de controles op het betalend parkeren en parkeren in de blauwe zone om 18 uur in plaats van om 19 uur.”

De stad en Streeteo zullen al hun communicatiekanalen inzetten om de heropstart van het betalend parkeren en de controles bekend te maken. Zo is iedereen goed voorbereid