“Stad Aarschot sluit zich eindelijk aan na aandringen N-VA aan bij charter werfverkeer”

Op 28 september 2017

Op de gemeenteraad van oktober 2016 vroeg Bart Dehaes, gemeenteraadslid voor N-VA Aarschot, aan het stadsbestuur om zich aan te sluiten bij de charter werfverkeer. Dit charter omvat een herenakkoord met de bouwsector om onder meer zwaar vrachtverkeer te weren rond de schoolomgeving tijdens het begin en het einde van de schooldag. Het charter bevat ook afspraken rond stofhinder en het proper houden van de werfroute.

Het stadsbestuur ging echter niet in op de vraag van het N-VA-gemeenteraadslid. Een jaar later, in september 2017, heeft de Aarschots stadsbestuur dan toch besloten om zich eindelijk aan te sluiten bij dit charter en steekt het de pluimen op haar eigen hoed. “N-VA Aarschot is blij dat de Aarschotse meerderheid heeft ingezien dat een maximaal veilige en leefbare omgeving topprioriteit moet zijn”, aldus Dehaes. “Alleen is het ons niet helemaal duidelijk waarom er een jaar moet overgaan voordat het stadsbestuur beseft dat in een scholenstad zoals Aarschot een veilige schoolomgeving maar niet meer dan de normaalste zaak van de wereld is.”

Meer informatie:

Bart Dehaes, Gemeenteraadslid N-VA Aarschot, 0475 / 33 00 92