N-VA Aarschot stelt divers samengestelde lijst voor gemeenteraadsverkiezingen 2024 voor

Op 9 augustus 2024

N-VA Aarschot heeft vandaag haar sterke en diverse kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024 voorgesteld. Na zes jaar actief te zijn geweest in de meerderheid van het stadsbestuur, met Annick Geyskens en Stef Van Calster als schepenen, is de partij klaar om haar succesvolle beleid voort te zetten en verder uit te bouwen.

De kandidatenlijst wordt opnieuw aangevoerd door Annick Geyskens, 58 jaar en al 6 jaar schepen in het stadsbestuur, onder meer van burgerlijke stand, dierenwelzijn en de eerste 3 jaar ook van mobiliteit. Ze woont in Langdorp en is verder professioneel actief als HR-deskundige bij Ecowerf.

Ze wordt gevolgd door Stef Van Calster op de tweede plaats. De afgelopen jaren was hij schepen van mobiliteit en jeugd. Hij woont in Aarschot-Centrum en is 33 jaar.

Op nummer 3 staat afdelingsvoorzitter en fractieleider in de gemeenteraad Bart Dehaes. Bart is 51 jaar en woont in Rillaar.

De vierde plaats wordt ingenomen door de dertigjarige Magaly Knapen uit Langdorp. Ondanks haar jonge leeftijd heeft Magaly al heel wat politieke ervaring opgedaan. Eerst op het kabinet van toenmalig staatssecretaris Theo Francken en nu al bijna 5 jaar als parlementair medewerker in het Vlaams parlement. Ze vertegenwoordigt Aarschot ook op de provincielijst voor het arrondissement Leuven op plaats 8.

Op plaats 5 staat Bob D’hoedt, 38 jaar, uit Rillaar. Bob is kabinetschef van Vlaams-Brabants gedeputeerde Bart Nevens.

De lijst wordt geduwd door Julien Heylen. Julien is 71 jaar en een gewaardeerd ondernemer. De jongste kandidaat is Julie Dehond met 21 jaar.

“Als partij hebben we de afgelopen zes jaar mee onze stad vorm gegeven op een constructieve en verantwoordelijke manier. De nieuwe wind op het stadhuis was hoognodig. We willen dan ook op dit elan verdergaan. Onze lijst bevat een mooie mix van jong en oud, ervaring en nieuwkomers, en vertegenwoordiging uit alle deelgemeenten van Aarschot.”, zegt lijsttrekker Annick Geyskens.

“Wij zijn enorm trots op deze lijst,” zegt afdelingsvoorzitter Bart Dehaes. “Het is een evenwichtige samenstelling van gedreven mensen die samen onze stad verder willen laten groeien. Met deze ploeg willen we bouwen aan een nog beter Aarschot, waarin iedereen zich thuis voelt.”

**De volledige lijst van N-VA Aarschot voor de gemeenteraadsverkiezingen 2024:**

1. Annick Geyskens

30. Frie Claessens

31. Julien Heylen

Verjonging en Vernieuwing

De lijst combineert ervaring met vernieuwing. Naast gevestigde waarden zoals Annick Geyskens, Stef Van Calster en Bart Dehaes bevat de lijst ook nieuwe gezichten die klaar staan om zich in te zetten voorde gemeenschap. “De inbreng van jong talent is cruciaal voor de toekomst van onze stad,” aldus Geyskens. “Zij brengen frisse ideeën en een nieuwe dynamiek mee.”

Een Gemeenschap in Balans

De N-VA Aarschot heeft bewust gekozen voor kandidaten uit alle deelgemeenten, zodat iedere inwoner zich vertegenwoordigd voelt. Deze strategische keuze zorgt ervoor dat de noden en wensen van alle Aarschottenaren aan bod komen in het beleid van de volgende legislatuur.

Vooruitblik op de Toekomst

Met deze sterke kandidatenlijst is N-VA Aarschot klaar om de uitdagingen van de komende jaren aan te gaan. De partij heeft een duidelijke visie voor een veilige, leefbare en welvarende toekomst in een

goed bestuurd Aarschot. “Samen met onze inwoners willen we bouwen aan een stad waar iedereen thuis kan komen,” besluit Annick Geyskens.